نکات مثبت استقلال این روزها

به گزارش وبلاگ نوکیا، ملاقات تیم های استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور در حالی برگزار گردید که در طول 120 دقیقه دروازه هیچیک از دو تیم باز نشد و ششمین کلین شیت استقلال در هفتمین بازی اخیر بود که این را می توان آماری خوب برای آبی پوشان دانست.

نکات مثبت استقلال این روزها

7 بازی و تنها یک گل خورده

شاگردان مجیدی در 6 بازی آخرشان در لیگ مقابل صنعت نفت، پدیده، گل گهر، آلومینیوم، تراکتور و سایپا به میدان رفتند و تنها یک گل در این 6 بازی دریافت کردند که آن هم مقابل تراکتور بود. آبی پوشان پس از آن در جام حذفی مقابل پرسپولیس به میدان رفتند که در این بازی هم 120 دقیقه دروازه شأن بسته ماند تا در نهایت ضربات پنالتی تکلیف این بازی را معین کند.

استقلالی ها طی 7 بازی و 660 (با احتساب 30 دقیقه وقت اضافه در جام حذفی) دقیقه تنها یک گل خورده اند تا میانه یک گل به ازای 660 دقیقه را از خود به جای گذاشته باشند که این آماری بسیار خوب برای آنهاست.

تغییرات مثبت بعد از دو شکست متوالی

پس از بازگشت استقلال از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که با صدرنشینی آنها در گروه (سوم) موسوم به مرگ همراه بود، آنها در دو بازی متوالی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس تن به شکست دادند که همین دو شکست این تیم را از صدر جدول دور و شانس قهرمانی اش را تا حد زیادی کاهش داد.

پس از آن مجیدی دست به یکسری تغییرات در سیستم و نفرات تیمش زد که این تغییرات کاملاً جواب داد و آنها در 7 بازی آخرشان 6 پیروزی به دست آوردند و تنها یک بار دروازه شأن باز شد.

اولین تغییری که مجیدی در ترکیب تیمش ایجاد کرد، استفاده از حسین حسینی به جای رشید مظاهری بود که حسینی بعد از بازگشت به ترکیب ثابت توانست این صندلی را تا امروز برای خود حفظ کند.

یکی از مهم ترین تغییراتی که مجیدی در تیمش ایجاد کرد، استفاده از 3 مدافع مرکزی بود. در این سیستم سیاوش یزدانی که برترین روزهای فوتبالی اش را سپری می نماید، در قلب خط دفاعی رهبری مدافعان را برعهده دارد و مرادمند به همراه غلامی بال های کناری او را تشکیل می دهند؛ و در این سیستم محمد دانشگر که معمولاً یکی از بازیکنان ثابت است، بیشتر به اسم بازیکن جانشین مورد استفاده نهاده شد.

نقش مهم یک بازیکن

بعلاوه سوق پیدا کردن آرش رضاوند به سمت هافبک های دفاعی و نزدیک شدن او به ریگی، منجر به محکم تر شدن کمربند میانی آبی پوشان شد تا این تغییر هم بر استحکام سیستم دفاعی این تیم یاری کند. حضور رضاوند نزدیک به ریگی که نسبت به مهدی پور از قد بلندتری برخوردار است و قدرت جنگندگی و توپ گیری بیشتری دارد، باعث شد تا توپ های مستقیم کمتری به خط دفاعی آبی پوشان برسد و این مدافعان با زمان بیشتری که در اختیار دارند، تمرکزشان را بالا ببرند.

تراکتور و آلومینیوم حریفان خاص استقلال

آبی پوشان در 7 ملاقات اخیر خود تنها یک گل دریافت داشته اند که آن هم از روی یک ضربه ایستگاهی مقابل تراکتور بود و این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان مجیدی به انتها رسید؛ و تنها در یک بازی امتیاز از دست داده اند که آن هم ملاقات مقابل آلومینیوم در اراک بود که با نتیجه صفر-صفر به انتها رسید.

منبع: فرارو

به "نکات مثبت استقلال این روزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مثبت استقلال این روزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید