هشدار بوتفلیقه درباره نفوذ در تظاهرات مسالمت آمیز الجزایری ها

به گزارش وبلاگ نوکیا، تهران-خبرنگاران- رئیس جمهوری الجزایر در پیامی راهپیمایی های مسالمت جویانه الجزایری ها را نشانه رشد شهروندان به ویژه جوانان این کشور دانست اما درباره نفوذ طرف های داخلی و خارجی در این اقدام هشدار داد.

هشدار بوتفلیقه درباره نفوذ در تظاهرات مسالمت آمیز الجزایری ها

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از خبرگزاری الجزایر، عبدالعزیز بوتفلیقه ظهر امروز پنج شنبه در نامه ای به مناسبت روز جهانی زن پیغامی را ارسال کرد که هدی ایمان فرعون وزیر پست و ارتباطات این کشور آن را به نیابت از رئیس جمهوری این کشور قرائت کرد.

در این پیغام آمده است: چند روز است که شاهد تظاهرات شهروندان در نقاط مختلف کشور برای بیان نظرات خود به روش مسالمت آمیز هستیم که منشاء احساس راحتی و نشان دهنده رشد شهروندان از جمله جوانان و نیز تکثر دموکراتیکی است که همچنان برای آن مبارزه می کنیم....

رئیس جمهوری الجزایر در این پیغام هشدار داد که باید مراقب بود این بیان مسالمت آمیز به نفوذ گروه های خائن داخلی یا خارجی همراه نگردد؛ نفوذی که باعث برانگیختن فتنه و انتشار آشوب و منشاء بحران ها و مصیبت ها می گردد.

این بیانیه در حالی منتشر می گردد که آمریکا در ادامه مداخله در امور کشورهای دیگر، از ناآرامی ها در الجزایر و تظاهرات اعتراض آمیز در این کشور در مخالفت با تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه برای نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کرد.

شبکه خبری فرانس 24، روز چهارشنبه گزارش داد رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا به وبلاگ نوکیا گفت: واشنگتن از مردم الجزایر و حق آنها برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز حمایت می نماید.

وی اضافه نمود: ما اعتراض های الجزایر را تحت نظر داریم و قصد داریم به این روند ادامه دهیم.

کشور الجزایر که در آفریقای شمالی واقع است، به تازگی صحنه تظاهرات دهها هزار نفر از مردم این کشور بوده است که خواهان برکناری رئیس جمهوری 82 ساله آن هستند.

ناآرامی و اعتراض به پایتخت الجزایر محدود نمی گردد و دیگر شهرهای این کشور نیز صحنه تظاهرات و ناآرامی بوده است.

در این میان، ارتش وعده داده است که امنیت را در کشور برقرار کند. ژنرال احمد قاید صالح فرمانده ارتش الجزایر که روابط نزدیکی با بوتفلیقه دارد و یکی از مقتدرترین شخصیت های این کشور تلقی می گردد، خاطرنشان کرد که مردم همچنان از ثبات و امنیت برخوردار می شوند.

وی یادآور شد که موفقیت الجزایر در ریشه کن کردن تروریسم، باعث ناخشنودی بعضی احزاب شده است که از برقراری امنیت و ثبات در این کشور، ناخرسند هستند.

الجزایر از سوم اسفند ماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است 18 آوریل (29 فروردین) آینده در این کشور برگزار گردد.

بوتفلیقه رئیس جمهوری کنونی از سال 1999 تاکنون به مدت چهار دوره متوالی قدرت را در دست داشته است و اکنون نیز بعضی احزاب و شخصیت های الجزایری خواهان نامزدی وی برای انتخابات جدید هستند.

بوتفلیقه در سال 2013 دچار سکته مغزی شد و از آن موقع به ندرت در مجامع عمومی حاضر شده است.

با وجود افزایش اعتراض های مردمی، بوتفلیقه به طور رسمی با تحویل مدارک خود در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شبد**9241**1908

منبع: ایرنا

به "هشدار بوتفلیقه درباره نفوذ در تظاهرات مسالمت آمیز الجزایری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بوتفلیقه درباره نفوذ در تظاهرات مسالمت آمیز الجزایری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید