ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد

به گزارش وبلاگ نوکیا به نقل از راشاتودی، فردریک ایوارسون، سخنگوی شرکت ولوو، در مصاحبه با رویترز گفت که این شرکت سوئدی با تحریم های آمریکا، مونتاژ کامیون در ایران را متوقف نموده است.

ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد

به گفته او این گروه دیگر قادر به دریافت پول محموله های ارسالی به ایران نیست و بنابراین تصمیم گرفته است فعالیت در ایران را متوقف کند.

ایوارسون گفت: با همه تحریم ها و اقداماتی که آمریکا بر علیه ایران وضع نموده است، سیستم بانک در ایران کار نمی کند و ما نمی توانیم پول خود را دریافت کنیم. بنابراین فعلا فعالیتی در ایران انجام نمی دهیم.

ولوو با شرکت سایپا دیزل (بخشی از دومین خودروساز بزرگ ایران، سایپا) همکاری می کرد و با استفاده از کیت های ارسال گردیده به ایران، کامیون های سوئدی سنگین را اسمبل می کردند.

این شرکت در نظر داشت به مرکز اصلی صادرات ایران در منطقه خلیج فارس و بازارهای شمال آفریقا، تبدیل گردد.

یک مدیر تجاری سایپا دیزل که نامی از او برده نگردیده است، به رسانه ها اطلاع داد که که سایپا دیزل در سال منتهی به می، بیش از 3500 خودروی کامیون را مونتاژ نموده است. هرچند هیچ کامیونی در سال مالی اخیر اسمبل نگردیده است. قرارداد اصلی شامل مونتاژ 5000 کامیون بوده است.

کامیون ساز سوئدی، اسکانیا، که مالکیت آن به عهده فولکس واگن است هم اعلام نموده بود که به علت تحریم ها، تمامی سفارشاتی را که نتواند تا اواسط آگوست تحویل دهد، لغو نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید