کشت گلرنگ در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت دانه های روغنی گلرنگ می رود.

کشت گلرنگ در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان

اکبر طیبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه گلرنگ یکی از گیاهان روغنی مطرح است، گفت: این گیاه روغنی قابل کشت در اراضی آبی و دیم بوده و با توجه به اینکه 70 درصد اراضی استان دیمی و دارای محدودیت آبی است، بیشتر تمایل به کشت گلرنگ به صورت دیم است.

او در ادامه به کشت کلزا در 500 هکتار از اراضی کشاورزی زنجان اشاره کرد و اضافه کرد: هدف گذاری برای امسال هزار هکتار بود، اما از آنجایی که الگوی کشت در استان بر مبنای صیفی جات و غلات است، هنوز برداشت این محصول ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از ادامه اجرای طرح جهش تولید در دیم زار های زنجان برای دومین سال در این استان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح است.

طیبی ادامه داد: افزایش تولید در دیم زار ها با استفاده از ادوات و روش های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک ورزی حفاظتی، استفاده از کود های بذر مال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم زار های استان مورد نظر قرار گرفته است.

وبلاگ نوکیا زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشت گلرنگ در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت گلرنگ در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید