کورسوی امید سعید علی حسینی از بین رفت، کیانوش در پرو وزنه می زند

به گزارش وبلاگ نوکیا، داستان راهیابی کیانوش رستمی و سعید علی حسینی به رقابتهای گزینشی المپیک 2020 توکیو و کسب سهمیه حضور در این رویداد بزرگ مدتهاست که نقل محافل ورزشی است که گویا تصمیم اخیر فدراسیون جهانی، آب پاکی را روی دست یکی از این مدعیان ریخت.

کورسوی امید سعید علی حسینی از بین رفت، کیانوش در پرو وزنه می زند

سعید علی حسینی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان که به دلیل عدم حضور در رکوردگیری رقابتهای جهانی نتوانست در این مسابقات به روی تخته برود و متعاقب آن فرصت حضور در میادین گزینشی المپیک را هم از دست داد، درخواست خود را برای حل این مشکل به متولیان ورزش ارائه داد. وی خواهان حضور در رقابتهای گزینشی سوئیس شده بود که گویا این موضوع با توجه به پاسخ فدراسیون جهانی بطور کامل منتفی شد.

بر این اساس کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی خواهان حضور این دو وزنه بردار در مسابقات گزینشی شده بود که تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی با رد درخواست ایران در مورد علی حسینی، درخواست او را نپذیرفت. هر چند که کیانوش رستمی هنوز شانس حضور در مسابقات گزینشی را دارد.

دلیل اصلی مخالفت فدراسیون جهانی با درخواست علی حسینی، اقدام دیرهنگام برای ثبت نام حضور در مسابقات گزینشی المپیک2020 سوئیس عنوان شده است.

به این ترتیب سعید علی حسینی شانس حضور در المپیک 2020 توکیو را از دست داد، چراکه او در دوره دوم برگزاری میادین گزینشی المپیک در هیچ یک از مسابقات از جمله رقابتهای جهانی حضور نداشت و طبق قوانین فدراسیون جهانی، دیگر شانسی برای حضور در المپیک ندارد.

البته کیانوش رستمی همچنان شانس رسیدن به المپیک را دارد و می تواند در مسابقات گزینشی پرو وزنه بزند، اما او نیز به دلیل ناکامی در رقابتهای جهانی 2019 تایلند، کار بسیاری سختی را برای کسب امتیازات لازم برای دریافت سهیمه المپیک را پیش رو دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کورسوی امید سعید علی حسینی از بین رفت، کیانوش در پرو وزنه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورسوی امید سعید علی حسینی از بین رفت، کیانوش در پرو وزنه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید