باج افزار دولت آمریکا به جان مردم آمریکا افتاد

به گزارش وبلاگ نوکیا، باج افزاری که در روزهای اخیر به کاربرانی در شهرهای مختلف آمریکا حمله نموده در واقع یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکاست که توسط هکرها به سرقت رفته است.

باج افزار دولت آمریکا به جان مردم آمریکا افتاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نوکیا به نقل از یاهونیوز، باج افزاری که در روزهای اخیر به کاربرانی در شهرهای مختلف آمریکا حمله نموده در واقع یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکاست که توسط هکرها به سرقت رفته است.

در روزهای گذشته یک باج افزار مخوف به کاربرانی در بالتیمور و چند شهر دیگر آمریکا حمله نموده و برای باج گیری و دریافت پول از افراد پس از قفل کردن فایل های آنها کوشش نموده است.

آنالیز ها نشان می دهد این باج افزار مبتنی بر یکی از ابزار جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به نام اترنال بلو است که قبلا از این سازمان به سرقت رفته است.

پیش از این تعیین شده بود که بدافزارهایی مانند واناکرای و نات پتیا هم به همین شیوه و با سواستفاده از داده های به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی توسط هکرها طراحی شده اند.

باج افزار یادشده با سواستفاده از آسیب پذیری های امنیتی ویندوز به رایانه های کاربران نفوذ می نماید و مایکروسافت برای حل این مشکل وصله امنیتی را عرضه نموده است. البته به علت بی توجهی بعضی کاربران و نیز موسسه های دولتی و خصوصی حملات یادشده گاهی با موفقیت همراه هستند.

به دنبال اعلام خبر این رسوایی، آژانس امنیت ملی آمریکا سکوت نموده و حاضر به هیچ گونه همکاری برای حل مشکل یادشده نشده است. اف بی آی نیز از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "باج افزار دولت آمریکا به جان مردم آمریکا افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باج افزار دولت آمریکا به جان مردم آمریکا افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید