برخورد ستاد مقابله با کرونا با ادامه فعالیت باشگاه ها و مجموعه ها

به گزارش وبلاگ نوکیا، ستاد مقابله با کرونا در ورزش که همزمان با شیوع و گسترش کرونا در کشور و به منظور مقابله با این ویروس تشکیل و شروع به کار کرد، روز پنجشنبه در اطلاعیه ای خاطرنشان کرد که تمام رویدادهای ورزشی سراسر کشور از جمله لیگ های فوتبال، تمام اماکن ورزشی و تمرینات تیم های باشگاهی تا سرانجام سال تعطیل خواهد بود.

برخورد ستاد مقابله با کرونا با ادامه فعالیت باشگاه ها و مجموعه ها

این در حالی است که پیش از این هم فعالیت باشگاه ها و مجموعه های ورزشی به دلیل مشابه و برای مدت یک هفته تعطیل شده بود با این حال رفت و آمد در بعضی از آنها ادامه داشت. مهرزاد خلیلیان اما تاکید دارد که با افراد خاطی و کسانی که این توصیه ها را جدی نمی گیرند، برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله در ورزش در تبادل نظر با وبلاگ نوکیا گفت: این ستاد در راستای ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور اجرای سیاست های کلان این ستاد در ورزش تشکیل شده است. بدیهی است که تمام تصمیم گیری ها با لحاظ کردن شرایط کلی و توصیه های دریافتی از ستاد ملی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ می گردد.

وی توضیح داد: بر اساس گزارش های دریافتی از ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص شرایط فعلی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا، تصمیم بر این گرفته شد که تمام رویدادهای ورزشی سراسر کشور، تمرینات تیم های باشگاهی و همچنین فعالیت تمام اماکن ورزشی تا انتها سال تعطیل باشد. همه بخش های فعال در ورزش هم ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند.

خلیلیان با تاکید بر اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش بر اجرای دستورالعمل های خود در استان ها و مناطق مختلف نظارت خواهد داشت، توضیح داد: با هر گونه سرپیچی از دستورالعمل های مصوب و به خصوص در رابطه با تعطیلی فعالیت باشگاه ها و مجموعه های ورزشی برخورد جدی خواهد شد. در این زمینه نظارت لازم را خواهیم به خصوص اینکه نادیده دریافت این موضوع می تواند برای عده ای زیادی مشکل ساز گردد.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: در رابطه با ادامه فعالیت اماکن ورزشی - در هر سطح و استانی - افرادی خاطی به حساب می آیند که بدون توجه به اطلاعیه های صادر شده، اجازه لازم برای ادامه رفت و آمد را می دهند. بعضاً این افراد اطلاع دقیقی از موضوع ندارند و شاید هم هنوز نسبت به اهمیت مسئله آن طور که باید توجیه نشده اند. در هر صورت با نادیده گرفته شدن دستورالعمل صادر شده برای عدم ادامه فعالیت باشگاه ها به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی تاکید نمود: کرونا و مقابله با آن شوخی بردار نیست. تمام اماکن ورزشی تا 29 اسفندماه بدون استثنا تعطیل خواهند بود. در خصوص فعالیت آنها در فروردین ماه هم پس از آنالیز شرایط تصمیم گیری و اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش همچنین با یادآوری اینکه بعضی از تیم های ملی به خاطر در پیش داشتن رقابت های گزینشی المپیک شرایط خاص تری دارند، اعلام کرد: این تیم ها با هماهنگی وزارت ورزش همچنان پیگیر برنامه های اردویی و تمرینی خود هستند اما در عین حال ملزم به رعایت اصول لازم می باشند از جمله اینکه در کنار توجه به مسائل بهداشتی به اسکان تنها یک نفر در هر اتاق (خوابگاه) توجه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخورد ستاد مقابله با کرونا با ادامه فعالیت باشگاه ها و مجموعه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد ستاد مقابله با کرونا با ادامه فعالیت باشگاه ها و مجموعه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید