توسعه صنعت باحمایت از شتابدهنده دارویی

به گزارش وبلاگ نوکیا، تاسیس و حمایت از 8 شتابدهنده دارویی از جمله اقداماتی است که برای توسعه این صنعت در کشور انجام شده است.

توسعه صنعت باحمایت از شتابدهنده دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ نوکیا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تقویت زیرساخت های حوزه سلامت از جمله موضوعاتی است به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در این حوزه منجر می شود. محصولاتی که ارتباط مستقیمی با سلامت و جان مردم دارد. به همین دلیل حمایت از توسعه کیفی و کمی این محصولات می تواند جامعه را مانند روزهای شیوع کرونا از مخاطرات برهاند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای توسعه این زیرساخت ها 6 اقدام ملی تعریف کرده است. این تلاش ها به حوزه دارو، واکسن انسانی، تجهیزات، پروبیوتیک دارویی، طب بازساختی و لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط می شود.

یکی از مهم ترین صنایعی که در این زمینه مدنظر است، حوزه دارو است که با تاسیس 8 شتاب دهنده و حمایت از تولید 100 محصول فناورانه در جهت توسعه قرار گرفته است. از دیگر اقدامات مهم و راهبردی در این زمینه حمایت از تولید و تدوین استانداردهای مختلف دارویی است که این کار به نهایی شدن 100 استاندارد ملی منتج شده است. ایجاد جهت سبز برای دریافت مجوزهای سازمان غذا و دارو برای شرکت های دانش بنیان هم تلاش دیگری است که عوائد آن نصیب شرکت های دانش بنیان و جامعه شده است.

توسعه صنعت دارویی هر کشوری، نشاندهنده توانمندی آن کشور در حوزه تامین بهداشت و سلامت افراد آن جامعه است. اما در این میان نباید از نقش تاثیرگذار زیست فناوری در توسعه صنعت دارو ارتقای اثربخشی داروها غافل ماند.

علم زیست فناوری به عنوان منبع فناوری های نو و داروهای نوآور در صنعت دارو طی دهه های اخیر با رشد سریع ثابت شده است. چند سالی است که زیست داروها به عنوان داروهای امن و هدفمند به عنوان درمان در شرایط نادر پزشکی و غیردرمان در آینده شناخته می شوند. به همین دلیل توسعه این نوع از داروها به دغدغه ای برای مدیران نظان سلامت بدل شده است.

در ایران نیز این فرایند با کمک توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق سرعت گرفته است و در جهت توسعه یافتگی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "توسعه صنعت باحمایت از شتابدهنده دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنعت باحمایت از شتابدهنده دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید