حرف های صریح فرهاد مجیدی درباره نقل وانتقالات استقلال

به گزارش وبلاگ نوکیا، فرهاد مجیدی در حاشیه تمرین امروز (سه شنبه) استقلال درخصوص شایعه اختلاف میان او و احمد مددی گفت: من از مددی و ملکیان تشکر می کنم که برای جذب بازیکنان، نهایت همکاری را کردند. ما قرارداد آغاسی، نیک نفس و حسین زاده را ثبت کردیم و با چهار بازیکن دیگر هم تقریباً توافق نهایی اجرا شده که آنها به باشگاه می آیند تا قرارداد ببندیم.

حرف های صریح فرهاد مجیدی درباره نقل وانتقالات استقلال

وی درخصوص انتخاب جواد زرینچه به اسم سرپرست تیم استقلال و سپس جدایی او و اینکه گفته شد مجیدی حاضر نیست بدون فرزاد مجیدی به فعالیتش در این باشگاه ادامه بدهد، توضیح داد: من زرینچه را بسیار دوست دارم و زمانی که به استقلال آمدم، او کاپیتان تیم بود. ملکیان با من صحبت کرد و گفت می خواهند زرینچه را به اسم سرپرست تیم معرفی نمایند. من از این موضوع استقبال کردم و او را در باشگاه دیدم، اما نمی دانم چه مسئله ای باعث شد که زرینچه چنین تصمیمی (تصمیم به جدایی) گرفت.

سرمربی استقلال با تمجید از برادرش گفت: تشکر ویژه ای از فرزاد می کنم که فصل گذشته هم خیلی به ما یاری کرد. من و فرزاد از فرزندان باشگاه استقلال هستیم و فرقی نمی نماید چه سمتی داشته باشیم. ما با تمام وجود در خدمت استقلال هستیم و فرزاد این فصل هم کنار ما خواهد بود. مهم نیست او چه سمتی دارد و تمام کوشش خود را برای استقلال نموده است.

مجیدی در مورد اینکه گفته بود جدایی مهدی قایدی از استقلال منتفی شده و این بازیکن در نهایت به شباب الاهلی پیوست، بیان نمود: هیچ مربی نمی خواهد برترین بازیکنش را از دست دهد. مهدی برای من نه تنها برترین بازیکن، بلکه از لحاظ اخلاقی هم برترین بود. او قلب من بود و احساس کنید قلبم از من جدا شد. با این حال نمی خواستم در این موضوع خودخواه باشم. قایدی جوان است و قرارداد خیلی خوبی از خارج از کشور دریافت نموده بود. فوتبافهرست ها در دوران بازیگری خود باید آینده خود را هم تأمین نمایند و آینده مهدی را در نظر گرفتم.

وی با بیان اینکه با قایدی در دُبی صحبت نموده است، گفت: روحیات او به گونه ای بود که می خواست در دُبی و تیم شباب الاهلی بازی کند. من مخالفتی نکردم و نمی خواستم خودخواه باشم. قایدی بازیکن تأثیرگذار استقلال بود و به اعضای هیئت مدیره هم گفتم که نمی توانیم در فوتبال ایران، جانشینی برای او پیدا کنیم. مهدی برترین وینگر فوتبال ماست و مانند او نداریم. اختلاف سنی زیادی با قایدی ندارم و او را مانند برادر کوچکترم دوست دارم.

سرمربی استقلال با بیان اینکه ادامه کار بدون قایدی سخت است، اسم کرد: این قرارداد از لحاظ اقتصادی برای استقلال هم خوب بود و باشگاه توانست بخشی از بدهی های خود را پرداخت کند. من از باشگاه الاهلی شناخت داشتم و با این تیم، قهرمان لیگ امارات شدم. مدیران الاهلی از مثبت ترین و برترین انسان هایی هستند که در زندگی ام دیده ام و برای مهدی آرزوی موفقیت می کنم. طرفداران مطمئن باشند قلب و روح او با استقلال است و هیچ وقت قایدی را از استقلال جدا نمی دانم.

مجیدی در این باره که او وظیفه ندارد با بازیکنان مذاکره کند، گفت: من واقعیت را می گویم. مددی کمال همکاری را با ما داشت و مذاکره با بازیکنان وظیفه من نبود، اما دیدم حضورم در جلسات به تیم یاری می نماید و هر یاریی از دستم بربیاید، انجام می دهم. استقلال تیم خودم است. قبلاً گفته بودم نمی خواهم یک بازیکن هم از جمع ما جدا گردد، اما برخی بازیکنان شرایط ما را قبول نکردند و برخی دیگر که پذیرفتند، در تمرین شرکت کردند.

وی در مورد اینکه از جابجایی تیم راضی است، گفت: اگر این 4 بازیکنی که الان با آنها توافق نهایی شده به ما اضافه شوند تمام نفراتی که مدنظر من بود جذب شدند. با توجه به جدایی قایدی باشگاه به من تعهد کتبی داده که دو بازیکن خارجی در این پست جایگزین شوند.

مجیدی در پاسخ به این سوال که دژاگه و شیمبا هم در فهرست او هستند؟ گفت: شیمبا، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی 4 بازیکن مدنظر من هستند که از مددی خواهش کردم برای جذب قانونی حردانی اقدام کند. 3 بازیکن دیگر آزاد هستند و مسئله ای ندارند.

سرمربی استقلال در مورد حضور گابریل پین اسم کرد: قرارداد او برای وکیلش ارسال شده و به طور حتم او به ما ملحق می گردد. من هر روز با او در تماس هستم و حتی تمرین امروز را با او چک کردم.

مجیدی در پاسخ به این سوال که مظاهری در استقلال می ماند؟ توضیح داد: این موضوع بستگی به رشید و باشگاه دارد و من دخالتی نمی کنم. ولی دروازه بانی که از پیکان جذب کردیم با نظر من بود و اعتقاد زیادی به او دارم و معتقدم دروازه بان آینده تیم ملی خواهد بود.

مجیدی در پاسخ به این سوال که رایان تفضلی هم در فهرست او هست؟ گفت: در فهرست ما هست و پیشنهادات را فرستادیم. باید بازیکنی بگیریم که بتوانیم پولش را پرداخت کنیم، اگر هزینه اش بالا باشد منصرف می شویم.

وی در مورد شرایط فرشید اسماعیلی و ارسلان مطهری تاکید نمود: من یک چیز کلی درباره برخی از بازیکنان که هنوز تمدید نکردند بگویم، اسمی نمی برم. وقتی بازیکنی پیشنهاد 7 میلیاردی را رد می نماید من اجازه نمی دهم و از مددی خواهش کردم یک ریال بیشتر پول ندهد. هر بازیکنی که می آید در کنار مسائل اقتصادی باید به عشق طرفداران هم در کنار تیم باشد. هر بازیکنی که ناراحت هست می تواند امضا نکند و نیاید. ولی اگر صحبت از عشق و تعصب می گردد در قراردادشان هم باید این موضوع را لحاظ نمایند. از همه بازیکنان بپرسید با همه آنها شفاف صحبت شد و مبلغ بازیکنان هم پست مثل رضاوند، مهدی پور و مهری و ریگی قراردادشان یکسان هست. هر بازیکنی می تواند با این شرایط امضا کند بیاید، هر بازیکنی هم که شرایط بهتری در باشگاه دیگری دارد برود. من نمی گذارم بازیکن برای باشگاه شرط بگذارد. هر بازیکنی که ناراحت است می تواند به خانه برود.

مجیدی در مورد بازی با الهلال گفت: ما صددرصد به بازی با الهلال امیدواریم و دو بازی این تیم را دیدیم و اگر انشالله هرچه زودتر تمرینات مان را جدی تر دنبال کنیم مطمئنم باشید حریف سختی برای الهلال خواهیم بود.

وی در مورد اینکه سال جاری بازیکنان را خودش انتخاب نموده است، گفت: من کار خودم را انجام می دهم و اجازه نمی دهم یک نفر در انتخاب و انتقال بازیکن دخالت کند. من خودم شخصا به باشگاه فهرست دادم و با بازیکنان صحبت کردم و فکر می کنم سال جاری یک کار اصولی انجام دادم. سعی کردیم یکسری بازیکن جوان به تیم بیاوریم و مطمئنم باشید سال جاری تیم خوبی خواهیم داشت.

مجیدی در مورد تماس مدیران سایر باشگاه ها با بازیکنان تحت قرارداد استقلال گفت: اشکالی در این موضوع نمی بینم. در فوتبال حرفه ای ممکن است باشگاهی بر اساس احتیاج خود، پیشنهاد بهتری به یک بازیکن بدهد. به بازیکنان خودم گفتم اگر جای دیگری پیشنهاد قرارداد بهتری دارید، می توانید بروید و ما کسی را به زور در استقلال نگه نمی داریم. استقلال اینقدر عظیم است که امکان ندارد به بازیکنی بگوییم خواهش می کنم نرو. هر بازیکنی که شرایط استقلال را نمی پذیرد، می تواند برود.

وی درخصوص شایعه نقش خودش در انتقال مهدی قایدی به شباب الاهلی بیان نمود: همواره برخی افراد که بیرون استقلال مانده اند، نمی خواهند استقلال نتیجه بگیرد. همه مرا می شناسند و این حرف ها نه برای من مهم است، نه توجهی به آن می کنم. کار خودم را انجام می دهم و خانواده ام از سال 2001 در دُبی هستند. به این شهر می روم و می آیم. فقط با قایدی تماس داشتم و متوجه شدم روحیاتش به گونه است که می خواهد در دُبی بماند.

قایدی از من خواست مخالفتی نکنم؛ من هم به خاطر آینده اش و اینکه او را دوست دارم، مخالفت نکردم.، وی ضمن بیان این جمله گفت: من مسئله را بر عهده باشگاه گذاشتم. این حرف و حدیث ها برای من مهم نیست و شایعات انگیزه مرا دوبرابر می نماید تا با جدیت کار کنم. به بازیکنانم گفتم این فصل برای من مهم است و از خودم آغاز می کنم. اگر پیش تر به همکارانم می گفتم دو ساعت قبل از آغاز تمرین بیایید، حالا باید سه ساعت قبل از آغاز تمرین بیایند و خودم بیشتر تحقیق، مطالعه و کار می کنم. چون مربی تیم عظیم و پُرهواداری هستم و می خواهم طرفداران را شادمان کنم.

سرمربی استقلال در مورد خبر پیشنهاد این باشگاه به امین قاسمی نژاد گفت: او از بازیکنان بسیار خوب لیگ برتر است، اما در این فصل در فهرست ما نیست.

مجیدی درخصوص جو منفی که علیه مدیریت باشگاه میان طرفداران استقلال وجود دارد، توضیح داد: من مربی تیم هستم و برای من فرقی نمی نماید چه کسی مدیرعامل باشد. کار من در زمین چمن و مسائل فنی است و باید تیم را تمرین بدهم. مدیریت باشگاه وظایفی دارد و باید به تعهدات خود عمل کند تا اتفاقات سال های گذشته تکرار نگردد. من با طرفداران صادق هستم و زمانی که مدیران به تیم رسیدگی نمی کردند، اسم می کردیم.

وی با بیان اینکه مدیریت استقلال برای عقد قرارداد با بازیکنان همکاری کرد، گفت: می دانم برخی بازیکنان از سایر باشگاه ها پیشنهادهای بالاتری داشتند، اما در استقلال ماندند. اجازه نمی دهم این صحبت ها تمرکزم را به هم بزند.

سرمربی استقلال در مورد اختلافاتش با میری، مدیر اسپانسر باشگاه گفت: آن موضوع را فراموش کردم. اسپانسر باشگاه بیشتر از تعهدات خود عمل نموده و برای عقد قرارداد با بازیکنان، یاری زیادی به استقلال نموده است. از این شرکت و میری که این مبالغ را خارج از تعهدات خود به باشگاه پرداخت کردند، تشکر می کنم.

مجیدی درباره شایعه استعفای خودش بیان نمود: در این مدت که درگیر قرارداد بازیکنان بودم، استراحت کمی داشتم و شب گذشته بیهوش شدم. صبح این خبر را شنیدم که خنده دار بود. به مدیران باشگاه می گویم هر روزی که صلاح بدانند مربی دیگری می تواند یاری بیشتری به استقلال کند، من مسئولیتم را کنار می گذارم و یک روز دستمزد نمی گیرم. هر چه که مبلغ قرارداد من باشد، به باشگاه می دهم. هر وقت باشگاه استقلال فکر کرد مربی دیگری می تواند یاری کند، تصمیمات مدیران باشگاه را انجام می دهم و بابت حقوقم هیچ مبلغی دریافت نمی کنم.

منبع: فرارو

به "حرف های صریح فرهاد مجیدی درباره نقل وانتقالات استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرف های صریح فرهاد مجیدی درباره نقل وانتقالات استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید