دانشگاهیان از پالایشگاه گاز ایلام می گویند

به گزارش وبلاگ نوکیا، بعضی از اساتید دانشگاه های کشور بر این باورند که پالایشگاه گاز ایلام با استفاده از توان علمی، پژوهش و فناوری و تربیت نیروهای متخصص روز به روز قله های ترقی را در زمینه های مختلف طی می نماید و این مهم می تواند در آینده، استان ایلام را برای توسعه دیگر مراکز صنعتی ترغیب کند.

دانشگاهیان از پالایشگاه گاز ایلام می گویند

به گزارش وبلاگ نوکیا، دکتر نوید مستوفی رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران گفت: با توجه به پیشرفت سریع علم به ویژه در عصر فناوری اطلاعات روش های موجود برای فراوری در حال تغییر یا بهبود هستند و در فواصل زمانی کوتاه تغییر می یابند از این رو باید روش ها و فرآیندهای جدید را شناسایی یا ایجاد کرد تا همگام با پیشرفت ملی و جهانی بکار گرفته شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اضافه نمود: این مهم اغلب به وسیله روش های مرسوم و به اصطلاح مهندسی ممکن است و از این رو باید ضرورتاً از پژوهش برای رسیدن به اهداف مورد نظر در فراوری پایدار، پاک، ایمن و بهره ور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تدوین دانش فنی هنوز در کشور نهادینه نشده و به صورت یک فعالیت مهندسی در نیامده است، گفت: باید همواره در جستجوی فناوری های جدیدی بود تا بتوان در بازار رقابت باقی ماند که این مهم در پالایشگاه گاز ایلام روز به روز بهتر می گردد.

وی ادامه داد: باید از پژوهشگران برای تدوین دانش فنی جدید در سطح ملی و یا جهانی استفاده کرد تا منابع اصلی برای طرح های مهندسی را ایجاد نمایند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران توضیح داد: پالایشگاه گاز ایلام یکی از فعال ترین شرکتها در زمینه فعالیت های پژوهشی است و این نکته بر مدیران و کارکنان این شرکت معلوم شده که برای بهبود وضعیت و مواجهه با موارد خاص نمی توان فقط به دانش موجود اکتفا نمود که استفاده از ظرفیت های پژوهشی در این موارد لازم است.

دکتر اسفندیار محمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام گفت: اجرای طرح های پژوهشی باعث دریافت اطلاعات لازم و دقیق در خصوص فراوری و ابعاد آن در پالایشگاه گاز ایلام می گردد و تصمیم گیری بر مبنی اطلاعات دقیق و علمی منجر به نتایج بهتری می گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام اضافه نمود: دانش فنی با جمع آوری داده های مربوط به اهل فن در هر زمینه ایجاد می گردد و پژوهش باعث توسعه آن می گردد و همچنین با پژوهش و آزمون فرضیه ها و مدل ها می توان نسبت به ساخت و یا انتقال تکنولوژی اقدام نمود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روش های علمی در مدیریت منابع انسانی کاملاً ضروری و بدون پژوهش نمی توان روش علمی بکار برد، اظهار کرد: حساسیت منابع انسانی مستلزم انجام پژوهش است و اینگونه فعالیت ها در پالایشگاه ایلام ضروری و توسعه آن باعث بهبود عملکرد این شرکت می گردد.

دکتر مجید ولی زاده عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه ایلام در پاسخ سوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیابی به فراوری پایدار، پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست، گفت: پژوهش باعث بهبود افق بهره برداری بهینه خواهد شد که با آنالیز نتایج پژوهش و صحت سنجی آنها و اجرای نمونه های موردی می توان دانش فنی را منتقل و توسعه داد.

وی اضافه نمود: پژوهش هدفمند باعث بهبود عملکرد منابع انسانی و افزایش انگیزه پرسنل با استفاده از روش های انگیزشی است که تیم پالایش گاز ایلام در این زمینه هدفمند و دارای ساختار مناسب است.

مهندس کاووس منجزی نماینده مدیریت هماهنگی و نظارت بر فراوری گاز کشور در پاسخ سوالی مبنی بر نقش پژوهش و فناوری در دستیابی به فراوری پایدار، پاک و ایمن در پالایشگاه گاز ایلام چیست، گفت: پژوهش نقش بسزایی در موارد مطرح شده دارد به صورتی که با انجام پژوهش های مرتبط و دارای دانش لازم می توان در همه ابعاد پیشرفت چشمگیری داشت.

وی اضافه نمود: انجام پروژه های که ایجاد دانش و بدنبال آن ارتقا تکنولوژی را به همراه داشته باشد به طور یقین نتایج آن یاری به پیشرفت و توسعه فناوری های موجود می باشد.

منجزی تاکید نمود: در حال حاضر منابع انسانی به عنوان سرمایه های انسانی و دارایی های یک سازمان محسوب شده و هرچه بیشتر در این حوزه فعالیت گردد در توانمند سازی و عملکرد سازمانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی توضیح داد: فعالیت های پژوهشی در شرکت پالایش گاز ایلام نسبت به دیگر شرکت های پالایش گاز کشور در رتبه نخست قرار گرفته است و می تواند الگویی مناسب برای دیگر شرکت ها باشد البته نقش مدیرعامل این شرکت و توجه و حمایت های آن در این موفقیت کاملاً مشهود است.

به گزارش وبلاگ نوکیا، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام دکتر احسان نورالله ی رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری یک فرآیند همیشگی و پویاست نه یک کار مقطعی و یک بار برای همواره، گفت: کوشش هایی که باید انجام گیرد بسیار بیش از آن است که تنها بتوان به نتایج کوتاه مدت و سریع الوصول قناعت کرد، ضمن اینکه هر موفقیت کوچک، نتیجه گامی است که باید در یک فرآیند بلند مدت و ادامه دار برداشته گردد

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری در پالایشگاه ایلام اساساً با هدف فراوری پایدار، پاک، ایمن و بهره ور و همچنین راهبری و حمایت از نوآوری صورت می گیرد، ادامه داد: نوآوری در محصولات، مواد، فرآیند، بازار و خدمات و غیره باعث افزایش و بهبود کسب و کار می گردد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام توضیح داد: نقش حوزه پژوهش و فناوری تغذیه تکنولوژیکی شرکت در همگامی با روند پیشرفت علم و دانش و خواسته های مدیریت به وسیله درک دقیق استراتژی های شرکت در حوزه فناوری است.

وی گفت: پژوهش و فناوری در حوزه صنایع نفت و گاز مأموریت تحقیق و مطالعه برای دستیابی به دانش و فراوری علم و انجام تحقیقات بنیادی و مسئله محور در راستای ارتقا کمی و کیفی فراوری و ارابه محصولات باکیفیت را دارد.

نورالله اضافه نمود: با توجه به حضور نیروهای جوان و تحصیل نموده در این شرکت با تکیه بر توان متخصصان داخلی رویکرد کنونی دانش محوری و انجام تحقیقات علمی و پژوهش های مسئله محور می باشد و هر گونه کوششی برای روزآمد کردن این صنعت و فرآیندهای فراوری به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده بهینه از منابع، امکانات، تجهیزات و تأسیسات و بهره برداری اصولی و منطقی و صیانت از آنها با استفاده از فناوری های نوین و فراهم کردن زمینه ها و بسترهای مناسب برای جذب و بومی سازی فناوری های نوین بسیار تأثیرگذار و حیاتی است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز ایلام گفت: با توجه به رویکرد مدیریت ارشد سازمان در سال های اخیر و اعتقاد به انجام فعالیت های پژوهشی در راستای پشتیبانی از واحدهای عملیاتی و ستادی، هم اکنون رویکرد پژوهشی و نگاه علمی به مسائل به عنوان یک فرهنگ غالب سازمانی درآمده است.

نورالله اضافه نمود: در حال حاضر بیش از 80 نفر از همکاران و اساتید دانشگاه بصورت مستمر با حوزه پژوهش و فناوری این شرکت همکاری دارند و نتیجه این تعامل و فعالیت های اجرا شده باعث شده است که این شرکت در سال های اخیر به عنوان یکی از شرکت های برتر در حوزه پژوهش و فناوری در سطح شرکت ملی گاز ایران مطرح گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانشگاهیان از پالایشگاه گاز ایلام می گویند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاهیان از پالایشگاه گاز ایلام می گویند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید