هدست واقعیت افزوده گوگل بدون احتیاج به منبع برق!

به گزارش وبلاگ نوکیا، گوگل اخیرا در حال ساخت یک هدست واقعیت افزوده می باشد که نیازی به اتصال به منبع برق نخواهد داشت. به گفته گوگل این هدست را برای رقابت با اپل و متا طراحی نموده است.

هدست واقعیت افزوده گوگل بدون احتیاج به منبع برق!

به گزارش وبلاگ نوکیا، گوگل سابقه ای طولانی در زمینه هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارد و به نظر می رسد فشار اضافی از جانب شرکت هایی مانند متا و اپل، گوگل را وادار می نماید تا همه چیز را جدی تر بگیرد. به همین علت گوگل در حال ساخت یک هدست AR متمرکز بر مصرف نماینده است.

هدست نو گوگل Project Iris نام دارد و از دوربین های outward-facing برای ترکیب گرافیک کامپیوتری با دنیای واقعی استفاده می نماید. این هدست نیازی به اتصال برق ندارد. ظاهرا گوگل میخواهد برای رندر کردن گرافیک از راه دور و ارسال آن ها به هدست به وسیله اتصال به اینترنت، از مراکز داده استفاده کند. Project Iris مانند گوشی های هوشمند Pixel 6 این شرکت از سیلیکون سفارشی گوگل ساخته شده است

ظاهرا بعضی از اعضای تیم پیکسل، در حال حاضر بر روی این هدست کار می نمایند. این هدست اکنون در مراحل اولیه توسعه می باشد و هنوز تعیین نیست که آیا این هدست با برند پیکسل عرضه می گردد یا خیر. طبق گزارش ها، نمونه های اولیه این هدست شبیه یک جفت عینک اسکی هستند. این هدست بعلاوه اندروید یا حداقل نسخه ای از اندروید را اجرا می نماید که به طور خاص برای هدست های AR طراحی شده است.Clay Bavor گوگل این پروژه را راهنمایی می نماید. هنوز موارد استفاده هدست Project Iris اعلام نشده است. اگرچه گوگل به وضوح در کوشش است تا با متا، اپل و سایر شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در فضای واقعیت افزوده رقابت کند.

منبع: androidauthority

منبع: فرارو

به "هدست واقعیت افزوده گوگل بدون احتیاج به منبع برق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت افزوده گوگل بدون احتیاج به منبع برق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید