پایلوت های منتخب طرح بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ نوکیا، تهران-خبرنگاران- مجری طرح ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست، اجرای اولیه بازار انرژی در پایلوت های منتخب به یاری دستورالعمل های استخراج شده توسط نهادهای ذی نفع را یکی از مهم ترین اقدامات در راستای اجرای طرح بازار انرژی و محیط زیست در کشور دانست.

پایلوت های منتخب طرح بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست اجرایی می گردد

به گزارش روز شنبه خبرنگار علمی وبلاگ نوکیا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین جلسه کمیته فنی بازار انرژی و محیط زیست با حضور نمایندگان و فعالان این حوزه به میزبانی معاونت علمی برگزار گردید.

مجری طرح ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست در این جلسه بر پیاده سازی این طرح با مکانیزم ساده و محرک اختلاف قیمت بخشی در افق کوتاه مدت تاکید نمود.

زینب حمیدزاده در ادامه شکل دهی بازار انرژی بر بستر بازار بورس به یاری پروژه های پایلوت را قدمی مهم در اجرای طرح بازار دانست.

وی همچنین عنوان نمود: کافی است بازار اولیه انرژی مبتنی بر گواهی های قابل تبادل در بورس راه اندازی گردد و در بلند مدت جرائم مازاد مصرف انرژی و جرائم زیست محیطی نیز به طرح بازار اضافه گردد تا بازار انرژی و محیط زیست به صورت آزاد و بدون اتکا بر حمایت های دولتی به کار خود ادامه دهد.

حمیدزاده با اشاره به اینکه نخستین قدم برای دستیابی به اجرای پیروز طرح بازار تهیه دستورالعمل های اجرایی و اجرای آن در پروژه های پایلوت به صورت آزمایشی و استخراج نقصان ها و خطاهای احتاقتصادی است، گفت: برای تحقق این امر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مجری طرح بازار با تعریف همکاری های بین المللی دستورالعمل ها و اسناد فنی اولیه را پیشنهاد نموده است که آنالیز، اصلاح و تایید نهایی دستورالعمل ها در کارگروه های تخصصی انجام می گردد.

همچنین در ادامه این جلسه پیشنهاد معین کارگروه تخصصی در زمینه های اقتصادی و تعریف ساختار ماهیت گواهی های صرفه جویی انرژی، کارگروه تخصصی در فرآیند پایش، ارزیابی و گزارش دهی (MRV) و کارگروه اجرایی پایلوت های صنعتی و ساختمانی، در جلسه چهارم مطرح شد تا فرآیند نهایی سازی اعضای کارگروه ها با حضور نمایندگان سازمان های ذی نفع در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت جدی پیگیری گردد.

علمی**9340**1055

منبع: ایرنا

به "پایلوت های منتخب طرح بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایلوت های منتخب طرح بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید