چرنوبیل بهترین سریال تاریخ به انتخاب کاربران IMDB

به گزارش وبلاگ نوکیا، آی سینما: چرنوبیل مینی سریال شبکه اچ بی او درباره فاجعه هسته ای در نیروگاهی به همین نام در اتحاد جماهیر شوروی سابق سه روز بعد از پخش آخرین قسمت بر اساس امتیاز کاربران سایت IMDB عنوان برترین سریال تلویزیونی تاریخ را به دست آورد.

چرنوبیل بهترین سریال تاریخ به انتخاب کاربران IMDB

این سریال به امتیاز 9.7 (از 10) رسیده که میانگین امتیازی ست که بیش از 150 هزار کاربر IMDB تا به حال داده اند. به این ترتیب چرنوبیل از سریال های برکینگ بد، سیاره زمین 2 و گروه برادران هر سه با امتیاز 9.5 و سیاره زمین با امتیاز 9.4 و بازی تاج و تخت و شنود هر دو با امتیاز 9.3 سبقت گرفته و در صدر جدول بهترین سریال های این سایت قرار گرفته است. البته با گذشت زمان ممکن است امتیاز این مجموعه تغییر کند.

سریال چرنوبیل نوشته کریگ مازین و به کارگردانی یوهان رنک حادثه روز 26 آوریل 1986 را روایت می نماید. در این روز یکی از چهار رآکتور نیروگاه چرنوبیل در جمهوری اوکراین منفجر شد و آلودگی هسته ای اوکراین، بلاروس، روسیه و حتی کشورهای اسکاندیناوی را متاثر کرد.

جرد هریس در این سریال نقش والری لگاسوف یک دانشمند هسته ای روس را بازی می نماید که نقش مهمی در کنترل آلودگی و افشای مشکل منجر به انفجار رآکتور هسته ای چرنوبیل داشت. امیلی واتسون و استلان اسکارسگارد دیگر بازیگران اصلی چرنوبیل هستند.

9417

منبع: آی سینما

به "چرنوبیل بهترین سریال تاریخ به انتخاب کاربران IMDB" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرنوبیل بهترین سریال تاریخ به انتخاب کاربران IMDB"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید