کرونا به ایران رسید؛ علائم کرونا ویروس چیست و برای پیشگیری چه باید کنیم؟

به گزارش وبلاگ نوکیا، کرونا به ایران رسید، بعد از نزدیک به یک ماه که از شیوع ویروس کرونا در دنیا می گذرد و تقریبا تمامی کشورها درگیر آن هستند امروز پایان رسما اعلام شد که در قم دو نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند حالا ما به شما خواهیم گفت که ویروس کرونا چیست و چگونه می توانیم از ابتلا به این ویروس ترسناک جلوگیری کنیم

کرونا به ایران رسید؛ علائم کرونا ویروس چیست و برای پیشگیری چه باید کنیم؟

کرونا ویروس چیست؟

کرونا ویروس نام یک خانواده عظیم ویروسی است که سویه های مختلف در آن قرار گرفته است و باعث بروز بیماری-های تنفسی در افراد می گردد. ویروس سرما خوردگی معمولی هم در این خانواده طبقه بندی می گردد. پس بهتر است بدانید که تقریبا تمام افراد، حداقل یکبار در طول عمر خود با این ویروس روبرو شده اند. علائم بیماری از خفیف تا میانه متغیر است و در بعضی موارد باعث بیماری های دستگاه تنفسی تحتانی همچون پنومونی و برونشیت می گردد.

این ویروس در بین حیوانات سراسر جهان بسیار شایع است. کرونا ویروس ها به ندرت می توانند تکامل پیدا نموده و انسان را آلوده نمایند. این اتفاق تا به امروز در رابطه با کرونا ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) و کرونا ویروس سندروم حاد تنفسی (SARS-CoV) اتفاق افتاده است که در جریان شیوع این ویروس ها در سال های 2003 و 2012 نزدیک به 2000 نفر جان خود را از دست دادند.

هدایت متخصصان سازمان جهانی بهداشت درباره کرونا ویروس

راه های انتقال ویروس چیست؟

شواهد اولیه نشان می دهد این ویروس هم همچون سایر انواع ویروس کرونا به وسیله تماس نزدیک با افراد آلوده و هنگام عطسه یا سرفه فرد آلوده انتقال پیدا می نماید. این بیماری حدود 2 هفته دوره نهفتگی یا کمون دارد. دوره ای که هنوز علائم بالینی آشکار نشده است، اما انتقال ویروس صورت می پذیرد.

موارد زیر احتمال انتقال بین افراد آلوده و سالم را بالا می برد:

به وسیله ذرات موجود در هوا (سرفه و عطسه)

تماس بدنی نزدیک (روبوسی، لمس بدن یا دست دادن)

تماس دست با سطح آلوده به ویروس و لمس چشم ها، بینی یا دهان قبل از شستن دست ها

موارد نادر به وسیله آلودگی مدفوع

چند راه چاره ساده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

ویروس کرونا تا چه مقدار خطرناک است؟

در حال حاضر هیچ کس پاسخ این سوال را نمی داند.

برای معین کردن این که بیماری تا چه حد خطرناک است، احتیاج به اطلاعاتی هم درباره وخامت و شدت بیماری و هم درباره سرعت و سهولت توسعه آن داریم. متخصصان بیماری های اپیدمی اغلب از این ابزار برای ارزیابی بیماری هایی مانند انواع تازه آنفولانزا و معین اقدامات مورد احتیاج برای آن ها استفاده می نمایند.

در صورتی که بیماری خیلی شدید نباشد (درصد کمی از افراد را بکشد)، اما خیلی مسری باشد، باز هم اثرات مخربی خواهد داشت. اگر ویروسی میلیون ها نفر را درگیر کند، حتی اگر درصد کمی از آن ها هم بمیرند، تعداد تلفات باز هم زیاد خواهد بود.

محققان هنوز در کوشش هستند که علائم ویروس کرونا را بشناسند که از چیزی شبیه به علائم سرماخوردگی ساده تا علائم بسیار شدید متغییر است. بر اساس اطلاعات حدود 20 درصد از افراد آلوده به ویروس علائم شدید داشته اند.

در حال حاضر تلفات این نوع تازه از ویروس کرونا حدود 2 الی 3 درصد است که البته با ادامه پیدا کردن شیوع ویروس امکان تغییر این درصد وجود دارد؛ در صورتی که تلفات ویروس سارس چیزی حدود 14 الی 15 درصد بود. بیشتر تلفات ویروس کرونا تا کنون افراد پیر بوده اند که مسائل سلامتی دیگری مثل بیماری های قلبی، فشار خون و دیابت داشتند. طبق آمار این گروه از افراد بیش از دیگران در خطر مرگ بر اثر بیماری هایی مثل آنفولانزا هستند.

چند نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند؟

آمار های رسمی از ابتلای 73 هزار و 432 نفر در جهان به ویروس کرونا حکایت دارد که از این تعداد حدود 98 درصد یعنی 72 هزار 438 نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند از طرفی تا 30 بهمن 2004 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت شدند که 1868 نفر ها در چین بوده اند.

منبع: فرارو

به "کرونا به ایران رسید؛ علائم کرونا ویروس چیست و برای پیشگیری چه باید کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به ایران رسید؛ علائم کرونا ویروس چیست و برای پیشگیری چه باید کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید