کشف 29 قلم داروی گیاهی قاچاق در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ نوکیا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی بازرسی های صورت گرفته 29 قلم داروی گیاهی قاچاق شامل؛ 437 عدد به ارزش ریالی 12 میلیون و 990 هزار ریال، 42 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 46 میلیون و 852 هزار ریال و 18 قلم مواد خوراکی و آشامیدنی قاچاق به ارزش 37 میلیون و 551 هزار ریال در استان کشف شد.

کشف 29 قلم داروی گیاهی قاچاق در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ نوکیا، کبری ناصری، امروز 20 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان نمود: روز جهانی غذا سال جاری با تاکید بر شعار سال 2019 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با عنوان رفتار ما آینده ما را می سازد رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی برگزار می گردد.

وی بیان نمود: ویژه برنامه های سراسری به مناسبت روز جهانی غذا با عنوان ملی اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت اجرا می گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر فعالیت با هدف اصلاح الگوی تغذیه ای و کاهش مصرف نمک، قند و چربی، اظهار کرد: سال جاری برنامه هایی با موضوع روز جهانی غذا در استان اجرایی می گردد که بر همین اهداف تاکید دارد.

ناصری با تاکید بر توجه به نشانگرهای رنگین تغذیه، اضافه کرد: تمامی واحدهای فراوریی موظف هستند که نشانگرهای رنگی تغذیه را بر روی برچسب مواد غذایی درج نمایند.

وی توضیح داد: اکنون 74 کارخانه مواد غذایی و بهداشتی در استان فعالیت دارند که از این تعداد 72 کارخانه مواد غذایی و آشامیدنی و دو کارخانه نیز فراوری مواد آرایشی و بهداشتی را برعهده دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری 438 مورد بازرسی از این کارخانجات در استان صورت گرفته است، توضیح داد: 164 مورد بازرسی مشترک طی شش ماه نخست سال جاری در استان صورت گرفته است.

ناصری با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 64 مورد ثبت و پیگیری شکایات در استان داشتیم، ادامه داد: در این بازرسی ها 15 مورد را به دلیل تخلفات به مراجع قضایی استان معرفی نموده ایم.

وی اظهار کرد: 98 درصد از محصولات فراوریی استان دارای نشانگر تغذیه هستند که در راستای آنالیز این موضوع، طرح پایش برچسب ها در استان طی 14 دوره انجام دادیم که 2800 محصول ارزیابی شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: در خصوص پایش باقی مانده سموم در فرآورده های خام کشاورزی، از 45 محصول نمونه برداری صورت گرفت.

ناصری توضیح داد: در شش ماهه نخست سال جاری، 248 مورد نظارت بر فراوریات پس از عرضه در بازار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مدت چهار مورد گواهی بهداشتی صادراتی و 54 پروانه ساخت برای کارخانجات فراوریی در استان صادر شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طی بازرسی های صورت گرفته 29 قلم داروی گیاهی قاچاق شامل؛ 437 عدد به ارزش ریالی 12 میلیون و 990 هزار ریال، 42 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 46 میلیون و 852 هزار ریال و 18 قلم مواد خوراکی و آشامیدنی قاچاق به ارزش 37 میلیون و 551 هزار ریال در استان کشف شد.

ناصری توضیح داد: 173 داروخانه به منظور مبارزه با قاچاق بازرسی شدند که در این راستا 11 عطاری، 60 فروشگاه آرایشی و بهداشتی، 36 فروشگاه خوراکی و 9 مرکز فروش تجهیزات پزشکی در استان زیر ذره بین قرار گرفتند.

وی یادآور شد: گردهمایی و دوره آموزشی برای اصناف و اتحادیه های استان برگزار خواهد شد و برنامه صبحانه سلامت نیز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کشف 29 قلم داروی گیاهی قاچاق در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 29 قلم داروی گیاهی قاچاق در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید