9 روش ساده برای تشخیص روغن خراطین اصل

به گزارش وبلاگ نوکیا، روغن خراطین مانند روغن اکالیپتوس یکی از مفیدترین روغن ها در طب سنتی است. اما مهم ترین دغدغه ای که افراد پیش از خرید روغن خراطین با آن رو به رو هستند، تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی است. در این مطلب از سایت خبرنگاران روش تشخیص روغن خراطین اصل و مختصری از خواص آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

9 روش ساده برای تشخیص روغن خراطین اصل

تشخیص روغن خراطین اصل

روغن خراطین اصل از کرم خاکی خاصی، به دو روش سنتی و صنعتی تولید می شود؛ تشخیص روغن خراطین اصل می تواند از عوارض جانبی و ناگوار استفاده از روغن های تقلبی جلوگیری کند.

1. حالت فیزیکی روغن خراطین

روغن خراطین اصل دارای حالتی روغنی و مایع بوده و به هیچ وجه سفت و جامد نیست. از این رو، از خرید روغنی که به صورت کِرِم و جامد و در بسته های تیره رنگ است، اجتناب کنید.

2. ماده اصلی تشکیل دهنده روغن خراطین اصل

ماده اصلی روغن خراطین، کرم خراطین یا همان کرم خاکی ایزینیا فوتیدا است که امروزه طی فرایندی خاص و با کمک تجهیزات پیشرفته، ترکیبات و عناصر آن را وارد روغن های پایه می کنند. بنابراین به لیست مواد اولیه روی محصول دقت کنید.

3. تغییر شکل پوست بعد از استفاده از روغن خراطین

بعد از استفاده از روغن خراطین اصل، ناحیه ای که روغن به آن آغشته شده، باید گرم شود؛ اما دقت داشته باشید که روغن خراطین نباید حالاتی مانند پف فوری و غیرطبیعی ایجاد کند. بروز این حالت به این معنی است که روغن خراطین تهیه شده، تقلبی بوده و دارای مواد شیمیایی کورتون دار است که موجب پف کردن موقت شده و عوارض زیان باری را به همراه خواهد داشت.

4. غلظت روغن خراطین

مقدار غلظت هم ویژگی دیگری برای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی است. باید دقت داشته باشید که غلظت روغن خراطین اصل مقداری غلیظ تر از آب و رقیق تر از روغن های دیگر مانند روغن کنجد است. استفاده از روغن خراطین هایی که غلظتی مثل آب دارند به هیچ نام توصیه نمی شود. این مواد معمولا ترکیباتی از کورتون بوده و روغن خراطین اصل نیستند.

5. بوی روغن خراطین

ویژگی خاصی که در تشخیص روغن خراطین اصل وجود دارد، بوی بد و کمی زننده این روغن است. بی بو بودن روغن خراطین کاملا نشان دهنده تقلبی بودن روغن است. لازم به ذکر است که روغن خراطین اصل به هیچ نام بوی غیر قابل تحملی نداشته و بوی خراطین پس از قرار گرفتن روی پوست از بین می رود. از این رو باید اشاره داشت که روغن خراطین اصل فقط کمی بوی تند و زننده دارد که آن هم روی پوست به هیچ نام حس نمی شود.

6. معتبر بودن فروشنده روغن خراطین

دقت داشته باشید که روغن خراطین را نمی توان به سادگی تهیه کرد و هر فردی هم نمی تواند آن را در منزل خود تهیه کند. از این رو لازم است که به هیچ نام از فروشگاه های نامعتبر و ناشناخته خرید نکنید؛ همچنین روغن خراطین های شرکتی را هم مورد استفاده قرار ندهید؛ زیرا روغن خراطین تولید شده در شرکت ها غالبا دارای مواد شیمیایی هستند. در تهیه روغن خراطین در شرکت ها از مواد کورتون دار استفاده شده که ضررهای زیادی را به همراه دارند.

7. رنگ روغن خراطین اصل

رنگ ویژگی چندان قابل اتکا و کاملی برای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی نیست. روغن خراطین اصل رنگی قهوه ای متمایل به سیاه دارد. بسکمک از سودجویان روغن خراطین تقلبی را هم به این رنگ در می آورند!

از خرید و استفاده از روغن خراطین با رنگ سفید کامل اجتناب کنید. تعدادی از روغن خراطین های شرکتی که از طریق فروشگاه و عطاری های معتبر ارائه می شوند به رنگ سفید هستند. همچنین در صورتی که روغن خراطین داخل شیشه تیره یا جعبه هایی بود که نمی توانستید رنگ آن را مشاهده کنید، از خرید آن امتناع کنید. دقت داشته باشید که شیشه روغن خراطین باید شفاف باشد تا رنگ روغن به خوبی مشخص باشد. استفاده از روغن های تقلبی جز ضرر و آسیب برای بدن، سود دیگری ندارند. این مواد دارای کورتون بسیار زیادی هستند.

8. قیمت روغن خراطین اصل

بسکمک از افراد در پی روغن های ارزان قیمت هستند. در مقابل هم افرادی هستند که تصور می کنند که هر چه روغن خراطین قیمت بالاتری داشته باشد از کیفیت بالاتری هم برخوردار است. باید اشاره داشت که قیمت روغن خراطین اصل نه خیلی گران است و نه خیلی ارزان. از این رو، از خرید روغن های خیلی گران و خیلی ارزان اجتناب کنید.

9. نداشتن تاثیر فوری

روغن خراطین اصل به هیچ نام تاثیر فوری ندارد و در طولانی مدت تاثیرات خود را روی بدن می گذارد. تعدادی از روغن های خراطین تقلبی بعد از قرار گرفتن روی پوست، آن ناحیه را متورم و گرم می کنند. باید دقت داشت که این نوع از روغن های خراطین کاملا تقلبی و دارای مقدار زیادی کورتون هستند که توانسته اند به سرعت روی پوست تاثیر گذارند.

مختصری بر خواص روغن خراطین

روغن خراطین را اولین بار دانشمند ایرانی ابو علی سینا کشف کرده است. از خواص این روغن می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • افزایش گردش خون در رگ ها
  • افزایش حجم سینه ها
  • افزایش حجم باسن
  • افزایش و تقویت رشد مو
  • چاق کردن صورت
  • جوان سازی پوست
  • رفع مسائل جنسی آقایان
  • از بین بردن خط اخم، خط خنده و خط پیشانی
  • حجم دهی عضلات
  • افزایش مقدار آلت تناسلی آقایان
  • حجم دهنده لب و گونه
  • افزایش رشد و حجم دهی عضلات برای ورزشکاران پرورش اندام

سخن آخر

با توجه به نکات آورده شده در این مقاله می توانید روغن اصل خراطین را تشخیص داده و از فواید آن بهرمند شوید. شما برای تشخیص روغن خراطین اصل چه معیارهایی را مدنظر قرار می دهید؟ لطفا تجربیات خود را با سایر کاربران سایت وبلاگ نوکیا به اشتراک بگذارید.

در پایان خواندن مقاله خواص روغن اسطوخودوس را هم به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: مجله انگیزه

به "9 روش ساده برای تشخیص روغن خراطین اصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش ساده برای تشخیص روغن خراطین اصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید