اپل در چین هواوی و شیائومی را شکست داد

به گزارش وبلاگ نوکیا، زومیت نوشت: اپل با وجود داشتن رقبای قدرتمند در بازار چین، همچنان پیشتاز بازار گوشی های پریمیوم است.

اپل در چین هواوی و شیائومی را شکست داد

مؤسسه تحقیقاتی BCI، آمار نوامبر 2023 (آبان و آذر 1402) را برای بازار چین منتشر کرده است. این مؤسسه می گوید که افزایش قابل توجهی در فروش گوشی های هوشمند تازه در چین رخ داده و مجموع فروش به 28.71 میلیون واحد رسیده است که افزایش سال به سال 12.7 درصدی را نشان می دهد.

شیائومی جایگاه نخست را در بین برندهای چینی دارد، به ویژه در بخش پرچمدار با قیمت بالای 4000 یوان (550 دلار). در کنار اپل و هواوی، شیائومی اکنون به عنوان یکی از سه برند پرفروش بازار چین شناخته می شود و نزدیک به 90 درصد از سهم بازار را در این رده پریمیوم به خود اختصاص داده است.

اپل با وجود روبرو شدن با کاهش سال به سال 21.2 درصدی، پیشتازی خود را در بازار حفظ کرده است. شیائومی با در اختیار داشتن 18.3 درصد از سهم بازار، جایگاه نخست را در بین برندهای چینی به خود اختصاص داده است. آنر با ثبت رشد 12.6 درصدی در سال، جایگاه سوم را در حجم فعال سازی گوشی ها به خود اختصاص داد.

هواوی در رتبه چهارم بازار قرار گرفته است و رشد سالانه 75.6 درصدی را از خود نشان می دهد و از نظر نرخ رشد، پیشتاز بازار است. برندهایی مانند ویوو و اوپو با کاهش قابل توجهی در حجم فعال سازی روبرو هستند.

رقابت در بازار پرچمداران که تحت سلطه سه برند اپل، هواوی و شیائومی است، شدت می گیرد. این برندها مجموعاً نزدیک به 90 درصد از سهم را به خود اختصاص داده اند. سایر برندها در مجموع 10 درصد را در اختیار دارند.

  • پلیس فتا از آنتی ویروس موبایلی فارز رونمایی کرد

  • مدل تازه تجهیزات نظامی انفرادی سربازان ارتش روسیه/ عکس

  • روش تازه هک آیفون فاش شد

داده های BCI نشان می دهد هواوی با رشد سالانه بیش از 40 درصدی در فعال سازی گوشی های تازه برای پنج هفته متوالی، دوباره به عرصه رقابت بازگشته است.

آمار نشان می دهد سری هواوی میت 60 و سری شیائومی 14 تأثیر قابل توجهی بر جایگاه اپل در بخش بهترین گوشی ها داشته اند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اپل در چین هواوی و شیائومی را شکست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در چین هواوی و شیائومی را شکست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید