بحران های بین المللی؛ نیازمند شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی

به گزارش وبلاگ نوکیا، نخستین نشست ویدئو کنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید19 سازمان یونسکو، با همکاری سازمان بهداشت جهانی برگزار گشت.

بحران های بین المللی؛ نیازمند شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ نوکیا به نقل از وزارت علوم، نخستین نشست ویدئو کنفرانس (وبینار) وزیران آموزش و علوم عضو کمیته ویژه کووید19 سازمان یونسکو، با همکاری سازمان بهداشت دنیای برگزار گردید.

براساس این گزارش ، در این ویدیو کنفرانس که به صورت همزمان برگزار گردید،منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از سازمان یونسکو و همچنین همکاری سازمان بهداشت دنیای، شیوع ویروس کرونا را یک بحران دنیای دانست و گفت: تاثیرات منفی آموزش اجتماعی و مالی آن دامن گیر بسیاری از کشورهای دنیا خواهد بود.

به گفته وی، بحران های بین المللی نیازمند اتخاذ راه کارها و اشتراک و شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی از سوی کشورهای مختلف دنیا است.

وزیر علوم با اشاره به اهمیت به کارگیری روش های جایگزین آموزشی از جمله آموزش مجازی و از راه دور، شعار اصلی نظام آموزش ایران را در شرایط بحرانی فعلی آموزش ایمن، همراه با امید آفرینی و ارائه یاری بدون ایجاد ترس بیان کرد.

وی شرایط شیوع و کنترل ویروس کرونا و امکانات درمانی و بهداشتی و رایگان ایران را مناسب دانست و آمارهای موجود مبتلایان و بهبود یافتگان را نشانگر توان بالای سیستم درمان و بهداشت کشور در مدیریت و کنترل چالش ویروس کرونا بیان نمود.

غلامی، فراوری ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و محصولات ضدعفونی کننده توسط بعضی از پارک های علم و فناوری، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور از بدو شیوع ویروس در کشور و جایگزین کردن شیوه های نوین آموزش های مجازی و راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان، ایجاد یک مدل و شبکه آموزشی سه وجهی بین فراگیران، مدرسان و خانواده ها و اهمیت خانواده در تداوم فرایند آموزش در محیط خانه و ماموریت یافتن موسسات تحقیقاتی کشور به ویژه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در تمرکز بیشتر تحقیقاتی بر روی کووید 19 و تسریع در فرایند تحقیقات اجرا شده و حصول نتایج تشخیصی و درمانی مناسب و عاجل را بعضی از اقدامات به عمل آمده در راستای مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد.

وزیر علوم به عنوان عضو کمیته ویژه یونسکو با موضوع کووید-19 با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های مناسب علمی و تحقیقاتی کشور، آمادگی ایران را برای اشتراک تجارب و یافته های علمی و تحقیقاتی با سایر کشورهای دنیا بیان کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بحران های بین المللی؛ نیازمند شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران های بین المللی؛ نیازمند شبکه سازی تصمیم ها، تجارب و اقدامات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید