بعد از بهزادی من سر طلایی فوتبال ایران هستم

به گزارش وبلاگ نوکیا، بازیکن اسبق تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال می گوید: وقتی من برای زدن ضربه سر به هوا می پریدم آرنج مدافعان به پای من هم نمی رسید و به همین علت بسیاری از کارشناسان و طرفداران بعد از همایون بهزادی به من لقب سر طلایی فوتبال ایران را داده بودند.

بعد از بهزادی من سر طلایی فوتبال ایران هستم

به گزارش وبلاگ نوکیا، بدون شک غلامرضا فتح آبادی یکی از بهترین سرزنان تاریخ فوتبال ایران است، او چه در استقلال و چه در پرسپولیس گل های زیادی به ثمر رساند تا یکی از مهاجمان زهردار دهه 60 فوتبال ایران نام بگیرد.

فتح آبادی در تبادل نظر با ایرنا حرف های جالبی بر زبان آورد که متن آن را در زیر خواهید خواند.

غلام فتح آبادی استقلالی است یا پرسپولیسی؟

من هوادار 2 تیم هستم.

این جمله را صادقانه می گویید؟

من هم در استقلال بازی نموده ام و هم در پرسپولیس و این 2 تیم برایم قابل احترام هستند، فوتبال ایران با سرخابی ها زنده است و نمی توان این موضوع را کتمان کرد.

اول به استقلال رفتید؟

من قبل از اینکه استقلالی شوم، قصد رفتن به پرسپولیس را داشتم اما این اتفاق رخ نداد.

چرا؟

به تمرین پرسپولیس هم رفتم اما مرحوم محراب شاهرخی گفت در حال حاضر برای تو جا نداریم و نمی توانی پرسپولیس شوی.

برای همین به استقلال رفتید؟

بله. در اولین شهرآورد به پرسپولیس گل زدم، تازه علی دانایی فرد به رحمت خدا رفته بود و ملاقات برای بزرگداشت او بود که در همان مسابقه گل زدم.

همان مسابقه ای که نیمه کاره به خاتمه رسید؟

بازی یک بر صفر به سود استقلال در جریان بود و پرسپولیس هرچه حمله می کرد به گل نمی رسید، بعد تماشاگران این تیم به داخل زمین ریختند و بازی متوقف شد.

فصل بعد به پرسپولیس رفتید.

آن موقع قراردادها مانند حالا ضمانت اجرایی لازم را نداشت و وقتی فصل تمام می شد، می توانستی به هر تیمی که می خواهی بروی، پولی در فوتبال نبود، پولی نمی گرفتیم که بابت آن نتوانی جدا شوی.

چه کسی به شما پیشنهاد داد؟

برای پرسپولیسی شدن؟

بله.

پرسپولیسی ها پیام دادند که صفر ایرانپاک قصد خداحافظی از فوتبال را دارد و می خواهیم تو جایگزین او شوی. من هم رفتم و پیراهن قرمز را پوشیدم.

با پیراهن پرسپولیس هم به استقلال گل زدی.

2 گل زدم اما داور یکی از این گل ها را به اشتباه آفساید گرفت، قبل از بازی و زمانی که داشتیم گرم می کردیم، علی پروین صدایم زد و گفت امروز روز توست، در همان مسابقه وی پاس داد و من به استقلال گل زدم.

ضربات سر شما معروف است؟

من برای زدن ضربات سر تمرینات ویژه ای را انجام می دادم، پرویز قلیچ خانی همواره به من می گفت نباید کتک بخوری، او یک کوله پشتی با خودش داشت که داخل آن پر از سنگ بود و روی دوشش می گذاشت و تمرین می کرد. من به تقلید از او رفتم آهنگری محل مان و یک سری آهن برش دادم و به پاهایم می بستم و می پریدم و تمرین می کردم. شاید جالب باشد بدانید به جز این کار دیگری نیز انجام می دادم.

چه کاری؟

زیر بازوانم چوب می بستم و به هوا می پریدم تا هنگام زدن ضربه سر تمرکز بیشتری داشته باشم، این تمرینات را انجام می دادم و باعث شده بود سرزن قهاری شوم.

شما بهتر ضربه سر می زدید یا علی دایی؟

علی دایی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که عنوان آقای گلی دنیا را یدک می کشد، وقتی من برای زدن ضربه سر به هوا می پریدم آرنج مدافعان به پای من هم نمی رسید و به همین علت بسیاری از کارشناسان و طرفداران بعداز همایون بهزادی به من لقب سر طلایی فوتبال ایران را داده بودند.

بهترین گل فوتبالی که زدید؟

با تیم فوتبال ارتش به مسابقات ارتش های دنیا در کشور لیبی سفر نموده بودیم که قذافی در استادیوم حضور داشت، بازی ایران و لیبی از اهمیت زیادی برخوردار بود و با گل من توانستیم این تیم را شکست بدهیم.

بعد از پرسپولیس دوباره به استقلال برگشتید. چرا؟

جمشید شاه محمدی تازه به پرسپولیس آمده بود و برای اینکه جا برای جوانان باز گردد به استقلال رفتم، من در تیم ارتش با پرویز مظلومی هم بازی بودم و حسن حبیبی گفت برای اینکه بیشتر با یکدیگر هماهنگ شوید به استقلال برو.

چرا از استقلال جدا شدید؟

من با مرحوم پورحیدری به یک مشکل جدی برخورد کردم برای همین از استقلال رفتم، در یکی از شهرآوردها گفتم بازی نمی کنم و روی حرفم ایستادم.

در یکی از از شهرآوردها با وحید قلیچ برخورد سختی داشتید.

وقتی رفتم استقلال در یکی از شهرآوردها علی پروین به وحید قلیچ گفته بود وقتی توپ سانتر شد، بیا جلو تا فتح آبادی نتواند گل بزند. در یکی از صحنه ها من و قلیچ با هم رو هوا پریدم که سر شانه من به دهان قلیچ خورد و دندانش که مصنوعی بود افتاد، وقتی خوابید روی زمین به داور گفتم دندانش مصنوعی است و خفه می گردد، هیچکس حرف مرا باور نمی کرد، بعد از این ماجرا به خانه قلیچ رفتم اما من را راه ندادند. در تمام مدتی که بازی می کردم هیچکس را از عمد نزدم.

شما در استقلال با عبدالعلی چنگیز و پرویز مظلومی و در پرسپولیس با علی پروین و ناصر محمدخانی هم بازی بودید، به نظرتان با کدامیک از آنها زوج بهتری را ساخته بودید؟

در پرسپولیس با پروین و محمدخانی بهترین خط حمله را ساخته بودیم، در بهترین و رویایی ترین تیم پرسپولیس که دهه 60 اوج آن است، همواره بهترین خط حمله را داشتیم و بیشترین گل را می زدیم. یادم می آید به خاطر طرح 27 ساله ها و برای اینکه ثابت کنیم این طرح درست نیست به علی پروین پاس گل می دادم تا آقای گل گردد.

حمید درخشان گفته است من علی پروین را آقای گل کردم؟

آمار آن موجود است و می توانید استخراج کنید، درخشان در کناره ها بازی می کرد، من 13 پاس گل به علی پروین دادم، اگر این طور است تکلیف ضربات سری که من می زدم و به پروین می رسید و او گل می زد، چه می گردد؟

از فوتبال و روزهایی که گذشت راضی هستید؟

شاید در فوتبال به تمام آن چیزهایی که می خواستم رسیدم اما در زندگی نه.

چطور؟

برای اینکه اگر دنبال درس می رفتم به طور حتم در حال حاضر شرایط بهتری داشتم.

منبع: جام جم آنلاین

به "بعد از بهزادی من سر طلایی فوتبال ایران هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از بهزادی من سر طلایی فوتبال ایران هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید