سیستم عامل هارمونی معرفی گردید: جایگزین احتمالی اندروید با سرعت و امنیت بهتر

به گزارش وبلاگ نوکیا، شرکت هواوی در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود به طور رسمی از سیستم عامل HarmonyOS رونمایی کرد. سیستم عاملی که در ماه های اخیر و پس از تشدید تحریم های ایالات متحده بر ضد هواوی، بارها به گوش رسید و گفته می گردد جایگزین اندروید خواهد شد.

سیستم عامل هارمونی معرفی گردید: جایگزین احتمالی اندروید با سرعت و امنیت بهتر

ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب وکار محصولات هواوی با معرفی سیستم عامل هارمونی، آن را سیستم عامل اختصاصی این شرکت نام برده و تایید کرد از اندروید سریع تر و امن تر است.

در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی، ویژگی ها و امکانات این سیستم عامل به صورت تخصصی برای حاضرین تشریح شد. از جمله اینکه هارمونی یک سیستم عامل مبتنی بر ریزهسته (میکرو کرنل) است که با گذشت زمان قدیمی نمی گردد و در همه بخش ها می توان از آن استفاده کرد.

سیستم عامل هارمونی متن باز بوده و امکان نصب روی انواع دستگاه های همراه و هوشمند را دارد. پیش تر، مدیران هواوی اعلام نموده بودند سیستم عامل اختصاصی آن ها برای تصب روی انواع گجت ها و دستگاه های خانه های هوشمند و اینترنت اشیا از جمله پوشیدنی ها، بلندگوها، دستگاه های درون خودروها و نمایشگرها توسعه داده شده است.

اما اگر گوگل اجازه استفاده از اکوسیستم اندروید را ندهد؛ سیستم عامل هارمونی جایگزین اندروید روی اسمارت فون ها هم خواهد شد. البته، هواوی تاکید دارد تا زمانی که بتواند از اندروید استفاده کند؛ هارمونی روی اسمارت فون ها نخواهد آمد و از اندروید پشتیبانی می نماید.

به نظر می رسد؛ سیستم عامل هارمونی بیشتر با سیستم عامل فیوشای گوگل قابل مقایسه باشد که برای دستگاه های هوشمند توسعه داده شده و به زودی عرضه می گردد.

بهتر از اندروید در کارایی و امنیت

چون هارمونی از معماری میکروکرنل استفاده می نماید؛ امکان دسترسی به هسته و حساب کاربری ریشه (روت) آن وجود ندارد و در نتیجه با سرعت بیشتری اجرا می گردد. افزون بر این، از مکانیزم ها و تاییدهای رسمی ریاضی برای مسایل امنیتی و تشخیص آسیب پذیری ها استفاده می نماید.

هواوی می گوید سیستم عامل هارمونی بسیار سبک است ولی از نظر عملکردی بهتر از اندروید عمل خواهد نمود. مثلا، این سیستم عامل می تواند منابع سخت افزاری و سیستمی را با استفاده از تحلیل های آنی و پیش بینی سناریوهای آینده به اپلیکیشن ها و درخواست ها تخصیص دهد.

این سیستم عامل ترکیبی از هسته لینوکس، سیستم عامل لایت هواوی و همچنین ریزهسته خود را دارد با این حال نسخه 2.0 آن که قرار است در سال 2020 از راه برسد تنها ریز هسته هارمونی را در خود دارد و میتوان آن نسخه را هارمونی واقعی خواند.

هواوی توسعه سیستم عامل هارمونی را از سال 2017 شروع نموده و اکنون برای نصب روی نمایشگرهای هوشمند این شرکت آماده است. هواوی گفت این سیستم عامل روی دستگاه هایی مانند هواوی ویژن نصب شده و تا پیش از سرانجام سال وارد بازار خواهد شد.

اگرچه در اسلایدهای معرفی سیستم عامل هارمونی، هیچ نامی از اسمارت فون ها دیده نشد ولی مدیران هواوی تاکید کردند این سیستم عامل هر زمان و روی هر دستگاهی که لازم باشد؛ قابل استفاده است.

به این روش، هواوی هم سیستم عامل اختصاصی خودش را معرفی کرد و البته سعی کرد مدیران گوگل را تحریک نکند و هم برای دولت امریکا شاخ و شانه کشید که آمادگی فشارهای بیشتر را دارد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "سیستم عامل هارمونی معرفی گردید: جایگزین احتمالی اندروید با سرعت و امنیت بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل هارمونی معرفی گردید: جایگزین احتمالی اندروید با سرعت و امنیت بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید