محققین بیش از دو هزار اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی استور پیدا نموده اند

به گزارش وبلاگ نوکیا، یک تحقیق دو ساله بالاخره به سرانجام رسیده و معین شده که در حال حاضر، 2040 اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی استور وجود دارند که به هر نحوی می توانند مخرب باشند. بعضی از این اپلیکیشن ها، نیازمند دسترسی های مختلف هستند و بعضی دیگر به صورت کامل ویروس هستند. این تحقیق توسط دانشگاه سیدنی و موسسه Dasta61 صورت گرفته است.

محققین بیش از دو هزار اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی استور پیدا نموده اند

در این تحقیق، حدود یک میلیون اپلیکیشن گوگل پلی استور مورد آنالیز قرار گرفته اند و در این بین تعداد زیادی اپلیکیشن تقلبی پیدا شده اند که مجهز به بدافزار نبوده اند اما دسترسی های خاصی از کاربر می خواهند که به آن ها نیازی ندارند. بعضی از این اپلیکیشن ها را حتی ممکن است بشناسید و همین الان روی گوشی خود نصب داشته باشید که از جمله آن ها می توانیم به Hill Climb Racing و Temple Run اشاره کنیم.

برای آنالیز تمام این یک میلیون اپلیکیشن، محقیقین از ابزار هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده نموده اند. الگوریتم مورد استفاده، سعی نموده با پیدا کردن محتوای متنی مشترک و همچنین آیکن های شبیه به هم، این اپلیکیشن ها را پیدا کند. با تطابق این آمار با ده هزار اپلیکیشن مشهور، 49608 اپلیکیشن مشابه پیدا شده اند که پتانسیل مخرب بودن را دارا هستند.

با استفاده از ابزار VirusTotal، تعیین شده که 7246 اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن مخرب نشانه گذاری شده اند و 2040 اپلیکیشن نیز به عنوان اپلیکیشن های دارای ریسک بالا و تقلبی، نشانه گذاری شدند. علاوه بر این ها، 1565 درخواست برای حداقل پنج دسترسی حساس در این اپلیکیشن ها وجود داشته و 1407 کتابخانه تبلیغات جانبی هم در این نرم افزارها پیدا شده است.

اپلیکیشن هایی که مورد آنالیز قرار گرفته اند، در حال حاضر از فروشگاه گوگل پلی استور حذف شده اند. همچنین تیم گوگل نیز گزارش داده که تعداد درخواست های رد شده برای اپلیکیشن های جدید در پلی استور نیز در یک سال گذشته 55 درصد افزایش داشته و اپلیکیشن های تعلیق شده نیز 66 درصد افزایش داشته است. در مجموع توصیه می کنیم اگر اپلیکیشنی را نمی شناسید، آن را روی گوشی اندرویدی خود نصب نکنید و همیشه از برنامه های آنتی ویروس برای پیدا کردن بدافزارها در گوشی خود بهره ببرید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محققین بیش از دو هزار اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی استور پیدا نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققین بیش از دو هزار اپلیکیشن آلوده در گوگل پلی استور پیدا نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید