مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر

به گزارش وبلاگ نوکیا، خامه کاربردهای متنوعی در آشپزی دارد. می توان از آن برای تهیه کره و خامه فرم گرفته، تزئین قهوه یا سوپ و موارد دیگر استفاده کرد. خامه پرچرب بسیار مقوی و در عین حال پرکالری است. خامه حاوی کولین و ویتامین های A ،D ،E و K است که همگی نقش مهمی در سلامتی بچه ها و بزرگسالان دارند. با توجه به مواد مغذی و کالری بالای خامه می خواهیم به این نتیجه برسیم که آیا مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر.

مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر

در بیشتر مواقع اولین موردی که باید هنگام غذا دادن به بچه ها در نظر بگیریم، نحوه واکنش آن ها به ماده غذایی تازه است. در رابطه با خامه نگرانی های زیادی در خصوص آلرژی و هضم غذا وجود ندارد، مگر اینکه کودکتان قبلا نسبت به شیر گاو حساسیت نشان داده باشد. در ادامه بیشتر به فواید و مضرات مصرف خامه برای بچه ها می پردازیم.

مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر

دادن شیر گاو به کودک قبل از یک سالگی، ایده خوبی نیست و معمولا توصیه نمی گردد. از آنجا که خامه از شیر گاو گرفته می گردد نیز باید تا بعد از سال اول از مصرف آن خودداری گردد. در ادامه به موارد دیگری می پردازیم که می تواند مصرف خامه را برای بچه ها محدود و حتی غیرممکن کند.

عدم تحمل لاکتوز

بعضی ممکن است تصور نمایند که عدم تحمل لاکتوز فرزندشان می تواند در هضم خامه مشکل ایجاد کند. اما در واقع یک شرایط نادر است و بنابراین مجبور نیستید زیاد به آن فکر کنید، مگر اینکه کودک شما قبلا نسبت به شیر گاو واکنش آلرژیک نشان داده باشد. اما علت واقعی این که مصرف خامه ایده خوبی برای کودک شما نیست این است که خامه یک انتخاب مناسب برای بچه ها محسوب نمی گردد و گزینه های بسیار بهتری برای آن وجود دارد.

چربی بسیار بالا

محتوای بالاتر چربی و درصد قابل توجه چربی اشباع موجود در مواد غذایی نظیر خامه می تواند موجب نگرانی والدین نسبت به اضافه وزن کودکشان گردد، به خصوص اگر پدر و مادر هر دو دارای اضافه وزن یا چاقی باشند. کودک شما تا زمانی که راه رفتن را یاد نگیرد احتمالا زندگی کم تحرکی خواهد داشت، بنابراین بهتر است قبل از اینکه به کودکتان غذاهایی بدهید که درصد بالاتری از چربی در آن ها وجود دارد، صبر کنید تا فرزندتان به سنی برسد که فعالیت و تحرک جسمانی او بیشتر شده باشد. به طور کلی، خامه کم چرب با توجه به اینکه مانند خامه کم چرب درست مانند خامه معمولی حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین A و فسفر است، می تواند گزینه مناسب تری باشد.

نتیجه گیری

بیشتر چربی موجود در خامه و فرآورده های لبنی شامل چربی اشباع است. برای بچه ها و بزرگسالان، خوردن بیش از حد چربی می تواند یه افزایش کالری مصرفی یاری نموده و به تدریج منجر به اضافه وزن گردد. مصرف خامه برای بچه ها زیر یک سال توصیه نمی گردد، زیرا با توجه به عدم قعالیت جسمانی بچه ها در این دوران، مصرف خامه برای آن ها مضر خواهد بود. در خصوص بچه ها بالای یک سال نیز بهتر است در صورت مصرف خامه از انواع کم چرب آن استفاده نمایند و آن هم به مقدار معین. با توجه به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خامه، مصرف به مقدار آن می تواند برای بچه ها بالای یک سال مفید باشد.

منبع: اسنپ مارکت

به "مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف خامه برای بچه ها مفید است یا خیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید