پلی استیشن کلاسیک، کنسولی که نیامده هک شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، کنسول بازی PlayStation Classic مدت کوتاهی پس از عرضه، توسط هکرها، هک شد.

پلی استیشن کلاسیک، کنسولی که نیامده هک شد

به گزارش خبرنگار ، شرکت سونی به تازگی یک کنسول جدید راهی بازارهای جهانی نموده که بازی PlayStation Classic نام دارد. این دستگاه دارای 20 بازی داخلی است که سونی آن ها را روی حافظه داخلی آن ذخیره نموده است. در ضمن اندازه PlayStation Classic کوچک تر از نمونه واقعی است. البته باید گفت که بسیاری این کنسول را برای حس نوستالژی می خرند و ممکن است حتی یک بار هم آن را روشن ننمایند.

مطمئناً یکی از سوال هایی که در ذهن شما ایجاد می گردد این است که قیمت این دستگاه چقدر است؛ قیمت پلی استیشن کلاسیک، 100 دلار است. در ضمن این کنسول درایو ODD ندارد اما دارای درگاه USB است و همین درگاه USB راه را برای هکرها هموار کرد.

بعضی پیش بینی نموده بودند که درگاه USB در PlayStation Classic به منظور بروزرسانی و تغییر بازی های این محصول است. باید بگوییم که هکرها برای این کار پیش قدم شده اند.

هکرها موفق به بارگذاری بازی های دیگر روی این کنسول شده اند. مسئله ای که وجود دارد این است که از لحاظ سخت افزاری این کنسول از تمام بازی های PS1 پشتیبانی می نماید و در نتیجه می توان همه بازی ها را در PlayStation Classic اجرا کرد.

این که طی یک هفته هکرها توانسته اند یک کنسول را هک نمایند، به سیستم امنیتی سونی ضربه وارد می نماید. اگر بخواهیم راحت تر این مسئله را بیان کنیم، باید بگوییم سیستم امنیتی پلی استیشن کلاسیک بسیار ضعیف است. این سیستم امنیتی ضعیف باعث می گردد برنامه نویسی از فلش درایو USB آسان تر گردد.

البته باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر فلش درایو را از دستگاه خارج کنید، دیگر بازی اجرا نخواهد شد. مطمئناً هکرها برای مشکل ذخیره نشدن بازی بر روی کنسول نیز راه حلی پیدا خواهند کرد.

22 نرم افزار مخرب از گوگل پلی حذف شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پلی استیشن کلاسیک، کنسولی که نیامده هک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن کلاسیک، کنسولی که نیامده هک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید