امکان پاک کردن پیغام تا دو روز بعد از ارسال به واتساپ اضافه شد

به گزارش وبلاگ نوکیا، واتساپ به تازگی قابلیت جدیدی را دریافت نموده که امکان پاک کردن پیغام را تا دو روز بعد از ارسال به کاربران می دهد؛ بعلاوه دو قابلیت دیگر هم قرار است به زودی به این اپلیکیشن اضافه گردد که عبارت اند از امکان واکنش سریع با ایموجی به استوری ها و ترک بی سر و صدای گروه و پنهان کردن شرایط از مخاطبین خاص.

امکان پاک کردن پیغام تا دو روز بعد از ارسال به واتساپ اضافه شد

واتساپ طی یک روز اخیر کاربران را با چند خبر بسیار مهم شاد کرد. نخستین خبر در رابطه با قابلیتی است که در حال حاضر برای این پیغام رسان در دسترس قرار دارند و دومی هم قابلیت هایی هستند که هنوز برای آن عرضه نشده اند. با موردی آغاز می کنیم که اکنون به این اپلیکیشن اضافه شده است.

امکان پاک کردن پیغام تا دو روز بعد از ارسال

به گزارش 9toMac، ظاهرا واتساپ در iOS قابلیتی را دریافت نموده که به کاربران آن این اجازه را می دهد تا دو روز بعد از ارسال یک پیغام بتوانند آن را پاک نمایند. پاک کردن پیغام در واتساپ در گذشته یا غیر ممکن بود و یا محدودیت خاص خود را داشت که خوشبختانه اکنون می بینیم که نه تنها وجود دارد بلکه محدودیت آن به 2 روز افزایش پیدا نموده است. این خبر را خود واتساپ در توییتر منتشر نموده و بنابراین کاملا رسمی است. گفتنی است امکان پاک کردن پیغام در واتساپ تا دو روز بعد از ارسال هم در گروه و هم در پیغام های شخصی وجود دارد.

قبلا کاربران می توانستند 1 ساعت و 8 دقیقه و 16 ثانیه (خیلی دقیق) بعد از ارسال یک پیغام آن را پاک نمایند اما اکنون این اندازه به 2 روز و 12 ساعت افزایش پیدا نموده که اندازه قابل توجهی هم هست. این قابلیت در حالی به کاربران iOS اضافه شده که با آپدیت تازه این سیستم عامل برای آیفون ها، کاربران فقط 2 دقیقه فرصت دارند تا پیغامی را پاک نمایند.

امکان پاسخ به استوری ها (Status) با ایموجی

یک قابلیت تازه هم که هنوز برای عموم کاربران در دسترس قرار نگرفته، امکان واکنش سریع به پیغام ها با ایموجی است. درست مثل قابلیت که در اینستاگرام در دسترس واقع شده است؛ اینطور به نظر می رسد که متا میخواهد یک هارمونی بین اپلیکیشن های خود در زمینه پیغام رسانی به وجود بیاورد.

این قابلیت چند هفته پیش در دست توسعه قرار داشت اما اکنون می بینیم که برای کاربران بتا در دسترس قرار گرفته ولی متأسفانه نمی دانیم چه زمانی می توان به صورت رسمی به این قابلیت دسترسی داشت. گفتنی است تعداد ایموجی هایی که می توانید با استفاده از آن ها به پیغام ها واکنش نشان دهید هشت تا است که شامل چشم قلبی، خنده، تعجب، ناراحتی و… می شوند. بعلاوه وقتی شخصی به استوری شما با ایموجی واکنش نشان دهد، آن واکنش به صورت پیغام به نمایش در می آید تا اعلان آن برایتان ارسال گردد و از اینکه شخصی به شما واکنش نشان داده آگاه تان می نماید.

علاوه بر این ها، در بخش استوری که در واتساپ از آن به عنوان Status یاد می گردد، امکان اشتراک گذاری صدا هم در کنار تصویر و ویدیو وجود دارد که البته این قابلیت هنوز به این پیغام رسان اضافه نشده است ولی گفته می گردد در آینده ای نزدیک در دسترس قرار خواهد گرفت. بعلاوه امکان نمایش شرایط استوری به صورت مستقیم به وسیله صفحه چت با یک شخص هم به زودی به واتساپ اضافه خواهد شد.

امکان ترک بی سر و صدای گروه و پنهان کردن شرایط از مخاطبین خاص

دسامبر سال گذشته بود که شنیدیم واتساپ قابلیتی را دریافت نموده که طی آن به کاربران اجازه می دهد شرایط آنلاین بودن خود را از غریبه ها پنهان نمایند. اما تمام مخاطبین امکان تماشا آن را داشتند. اکنون اما شرکت امکان پنهان کردن شرایط از مخاطبین خاص را هم برای عموم کاربران خود منتشر نموده است (در حال انتشار است) تا یک قدم مثبت دیگر در راستای حفظ حریم خصوصی برداشته باشد.

یک قابلیت مثبت دیگر هم امکان ترک بی سر و صدای گروه است. یعنی وقتی شما از گروه خارج می شوید، پیغامی در گروه مبنی بر اینکه این شخص خارج شده به نمایش در نمی آید که این قابلیت هم در بعضی مواقع واقعا اهمیت زیادی پیدا می نماید. این دو قابلیت هم قرار است در این ماه برای عموم کاربران واتساپ در دسترس قرار بگیرند.

منبع: PhoneArena ,9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "امکان پاک کردن پیغام تا دو روز بعد از ارسال به واتساپ اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پاک کردن پیغام تا دو روز بعد از ارسال به واتساپ اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید